Photobucket

Sunday, May 16, 2010

People do CHANGE

Assalamualaikum wbt
SubhanAllah,alhamdulillah, Allahuakhbar!

"Iman, how's your day?" tegur Farah.

"Alhamdulillah...." saya tersenyum dengan jari signal OK!

SubhanAllah. Syukur alhamdulillah...saya tidak menyangka langsung yang saya ditakdirkan rapat dengan sahabat se- universiti dahulu. Dulu hubungan kami agak renggang, gara-gara tidak pernah ber"posting" dan bersua. Alhamdulillah, setelah menjadi rakan sekerja, kami semakin rapat.MasyaAllah.

People do CHANGE. But always hope and strive to change.....FOR THE BETTER!

Kadang-kadang kita "ter"membuat "assumption" tentang orang lain. Cepat benar menilai dan membuat kesimpulan tentang seseorang. Kiranya macam "judgmental" dalam setiap situasi. Hmmm...marilah elak-elakkan membuat kesimpulan sendiri. Lihatlah dengan mata hati, insyaAllah hati kita pun tenang :)

Bayangkan anda diberi sekeping kertas kosong dan satu dot hitam kecil terlukis atas kertas itu. Jadi apa yang anda nampak? Rata-rata pasti meneliti kertas itu dan mencari-cari serta menjawab "Dot hitam". Mengapa?

Kadang-kadang kita suka melihat kesilapan dan kelemahan orang lain. mari kita sama-sama fikirkan...Kita adalah hamba Allah, yang diciptakan untuk beribadah pada Allah. Kita diciptakan berpasangan, dan memerlukan antara satu sama lain; tiada orang boleh hidup bersendirian tanpa seorang sahabat dalam hidupnya. Maka bersangka baik itu penting; indahnya hidup ini jika berlandaskan syari'atNya :)


(pic: courtesy of KakChik's wardrobe)
Saya suka sangat kata-kata hikmah ni. Mari hayati dan amalkan insyaAllah!
Hidup berlandaskan syari'at adalah ibarat kita berjihad. Mengapa? Kerana kita bermujahadah melawan nafsu dan berusaha menjadi seorang mukmin demi Allah Ta'ala. INDAH bukan?
Every single thing in our lives occur for a reason.
PEOPLE DO CHANGE....but let's CHANGE FOR THE BETTER!

No comments:

Post a Comment