Photobucket

Wednesday, July 14, 2010

How Unpredictable Life Is.....

Salam to all
Subhanallah, alhamdulillah, Allahuakhbar!

"Ada orang nak cakap...dari A&E." seorang staff nurse menyerahkan gagang cordless phone ward kepada saya.

"Ingat tak XY, alleged fall dari height tu?" seorang HO A&E bertanya. Teringat pada suatu subuh; saya bagging patient ini sementara menunggu panggilan dari ICU. Dia restless; dalam kesakitan yang Allah sahaja yang tahu; menendang kerana sakit yang tak tertahan. Satu wad kalut dengan pesakit ini; meraung. Dia terjatuh dari bangunan construction site dan dalam keadaan yang amat teruk. Head injury; poly fracture yang tak terkira. Ramai membayangkan bahwa dia tiada harapan lagi. Namun Allah Maha Besar; Maha Berkuasa.

"Dia di ICU 2 sekarang..." balas saya.

Sekembali dari kursus buat pegawai perubatan; saya kembali ke wad.

"MasyaAllah..." saya tergamam.

Dia di wad semula. T/O dari ICU selepas 2 hari. Kelihatan selesa dan masyaAllah....alhamdulillah.

Saya flashback kembali kejadian semasa saya oncall. Bagging dia sambil dia meronta dengan secretions yang banyak. Saya tergamam. Namun...buat apa nak terkejut? Bukankah Allah Maha Berkuasa? Allah memberikan dia peluang untuk bernafas lagi di dunia ini biarpun mengalami kecederaan yang amat teruk.

MasyaAllah. How unpredictable life is. Appreciate everything and everyone around you before those moments are gone forever. Live life to the fullest and give your best shot. Allah is ALWAYS with us :)

ps: counting days to go home!! :)

No comments:

Post a Comment