Photobucket

Tuesday, July 28, 2009

Buat renungan bersama......insyaAllah







Iman baru baik demam, alhamdulillah..badan masih lemah tapi memang rajin benor mengupdet blog, (hehe) Iman sempat YM sahabat dok Gombak, belajar di KUIS; namanya "Fifi".

MasyaAllah, Fifi dah berpurdah selama setahun dan istiqamah..alhamdulillah. Kami berbincang tentang purdah, cabarannya dan mcm2 yang sememngnya memanfaatkan kami. Fifi terpaksa hadapi pelbagai tentangan daripada saudara-maranya yang mendakwa dirinya bagaikan terrorist, aduhai.. Benar, dalam kita gagahi ke arah kebaikan memanglah susah, tapi kalau nak buat kejahatan atau ke arah neraka, aduhai sonang benor!!

Fifi comel orangnya, memang "hantu" produk hPA!! penggemar kopi radix..Iman pulak "hantu" Sawda..masyaAllah, once dah minum sawda, happy sangat and x tahulah kenapa..sawda kan sunnah:)

Iman memilih berpurdah..biarpun tidak dapat istiqamah disebabkan faktor berurusan dan undang2 yang tidak dapat berlakunya 'negotiation' :( maka Iman memakainya selain dari waktu yang disebut tadi :) Insyaallah..Ya Allah, luruskanlah niatku keranaMu, jauhkanlah diriku daripada sifat riak dan ujub..amin..



This is my choice
there's no question about it
i look into the mirror
I smile behind my veil
i wish His Nur spreads across my face
i wish my choice is sturdy
is it an obligation?
ask yourself
read the Koran
suratul Ahzab, surah anNur
read...read my dear
spread the love........

No comments:

Post a Comment