Photobucket

Saturday, October 24, 2009

Hajat...........

Assalamualaikum wbt..alhamdulillah atas nikmat dapat bernafas dalam dunia pinjaman ini, jantung berdegup mengikut irama ketetapan Allah, sungguh teratur ciptaan Allah, subhanAllah!

Fikiran melayang sebentar. Saya terfikir...semua orang mempunyai hajat, bukan? Baik duniawi ataupun harapan untuk mendiami setinggi-tinggi syurgawi. Namun, adakah hajat kita di dunia ini adalah yang terbaik untuk kita? Kita berhajatkan sesuatu yang indah dalam hidup kita, tapi boleh jadi ia adalah yang buruk untuk kita, maka Allah menghalanginya. Itu bukan petanda buruk, malah ia adalah satu bentuk peluang dan anugerah tersembunyi buat kita.

Mengapa pula?



Allah knows best!

This sentence simply explains everything!! Allah tidak memakbulkan segala kemahuan atau kehendak kita, tetapi Allah memakbulkan keperluan kita...ya, KEPERLUAN kita!

"..........Jika kamu bersabar dan bertakwa, maka sesungguhnya yang demikian itu termasuk urusan yang patut diutamakan". (Al Imran:186)

Saya mempunyai hajat yang bermacam-macam. Nak dikira dengan jari? Tak dapat, rasanya. Namun, saya percaya Allah Maha Mengetahui dan Allah telah menetapkan apa yang terbaik buat diri ini, hamba Allah yang kerdil..Kadang-kadang malu untuk berhajat macam-macam daripadaNya, jika diri tidak melakukan yang terbaik buat Allah!

Berhajatlah kepada Allah SWT di atas kesabaran, ketakwaan, pengharapan.....

Usaha + doa + tawakkal = KEJAYAAN!
Amin..............

No comments:

Post a Comment