Wednesday, March 24, 2010

Membuka Perspektif......dengan LEBIH LUAS..

Assalamualaikum wbt

SubhanAllah, alhamdulillah, Allahuakhbar!



MasyaAllah. Life is no bed of roses..kata-kata pujangga yang sering kita dengari. Hidup tidak selalunya indah, tapi marilah kita sentiasa memanjatkan kesyukuran atas setiap yang kita hadapi dan alami. Semuanya akan menjadi indah jika kerana Allah :)


Pengalaman mendewasakan kita. SubhanAllah, begitu juga dengan perspektif kita...perlu LEBIH LUAS. Think outside the box....but still, don't sway from our principles.

Saya setuju dengan nasihat seorang pakar motivasi,"Jangan biarkan suasana mempengaruhi kita; tapi biarlah kita yang mempengaruhi suasana." Dengan erti kata lain, hidup mesti berpaksikan prinsip hidup yang teguh; bukan seperti lalang yang membengkok sahaja dek ditiup angin.


Kesabaran


MasyaAllah. Alam pekerjaan ini benar-benar menguji kesabaran dan kecekalan hati. Rindunya pada sahabiah yang rajin memberikan tazkirah; sebagai penguat diri. Namun, kekuatan kita semuanya datang dari Allah =)


SubhanAllah. Moga akhlak kita sentiasa terjaga. Biar di mana sahaji kita berada; walau betapa susah atau beratnya dugaan Allah. insyaAllah...


Dalam mensifati akhlak Rasulallah SAW, Aisyah r.a berkata," Akhlak Baginda adalah Al Quran."


SubhanAllah!

No comments:

Post a Comment