Photobucket

Tuesday, July 20, 2010

Makkah..


Salam to all
SubhanAllah, alhamdulillah, Allahuakhbar!

Saya merindui tanah suci Makkah. Suasana yang sangat menenangkan; dan pada tika itu saya berasa sangat bertuah kerana diterima sebagai tetamuNya. Memikirkan dosa-dosa yang bertimbun dan diri yang sangat kekurangan ilmu; saya terfikir. Allah sangat menyayangi hamba-hambaNya dan hidayah itu milik Allah. MasyaAllah.

Di klinik SOPD; seorag pesakit menyatakan kerisauan atas penyakitnya. Presented with abdominal mass; vague, as big as a melon. It had been there for few years but she became more worried as she was about to perform Hajj.

After discussing on her problem; i was more enthusiastic about Hajj. Borak punyer borak teringat pulak ade 100+ patients menunggu pada hari itu. OOpsss.

Makcik amat excied nak naik haji. Siapa tak excited bukan? MasyaAllah.

Saya rindukan Aisyah. Teringat gadis Pakistan yang seringkali saya terserempak jika semasa di MasjidilHaram. Macam-macam isu yang kami bincangkan yang emmbuatkan saya berfikir; umpamanya tafsiran Quran dan isu yang banyak khilafnya: purdah.

Ya Allah..ingin aku ke Makkah lagi. Moga aku diterima sebagai tetamuMu lagi...rindukan beribadah di sana. Aku amat bersyukur atas segala nikmatMu Ya Rabbi.... (crying mode)

No comments:

Post a Comment