Photobucket

Sunday, July 19, 2009

Impian Mujahidah part 4


Mujahidah melangkah pantas ke lif yang hampir tertutup di KLCC itu. Dia bergegas-gegas dek tertinggal barangan yang baru sahaja dibelinya di salah sebuah kedai terkemuka di sana.


"ALLAH!!!" disebut seakan-akan berbisik kerana pintu lif itu hampir-hampir menyepit jari-jemarinya yang halus kerana cubaan menghalang pitu lif daripada tertutup. "Alhamdulillah, Fuih..nasib baik..." getus hatinya apabila salah seorang insan dalam lif itu membantunya. Mujahidah tersipu-sipu lantas menundukkan pandangannya apabila matanya sekilas secara tidak sengaja bertentangan mata dengan lelaki berkopiah itu. "Astaghfirullahaladzim...." getus hati Yusuf.



Yusuf menjeling sekilas pada Mujahidah. "MasyaAllah..ada juga muslimah yang lengkap berpakaian sepertinya, berjubah rona marron gelap, bertudung labuh malah lengkap berpurdah..moga hatinya juga labuh dengan ketakwaan.." hatinya berdoa..



Mujahidah terus berjalan secepat mungkin menuju ke kedai itu. Dia terserempak dengan rakan lamanya ayng merupakan rakan sekelas semasa di Maahad Tahfiz Darul Quran dahulu.. "Astaghfirullah..." hatinya sedih dan berdoa....


akan bersambung,InsyaAllah

No comments:

Post a Comment