Photobucket

Monday, August 10, 2009

Makkah, rindunya padamu...


Assalamualaikum wbt..


Tidak rugi kita berkongsi ilmu dan pengalaman. Apatah lagi dengan niat murni untuk dijadikan teladan untuk semua. MasyaAllah, usaha Prof Kamil ini amatlah saya hargai. Mungkin bunyinya macam saya ni dah lama ketinggalan sebab sudah lagak lama buku ini sudah berada di pasaran, namun saya mengambil masa yang lama untuk benar-benar dapat membacanya, hehe. Inipun, pinjam kawan, syukran Nadrah (pasti dia baca ni insyaAllah)..:p
Saya mengetahui cerita serba sedikit berkenaan kandungan buku ini sebelum membacanya kerana berkesempatan mendengar radio IKIM di mana penulis ditemuramah. Malah, saya berpeluang menonton Cafe Akhil Hayy (TV Oasis) di mana beliau menjadi tetamu jemputan. Menarik, menusuk kalbu dan sungguh menyentuh hati saya...masyaAllah!!
Allah mengurniakan penulis satu anugerah yang mana bagi saya sungguh luar biasa! Apa tidaknya, transformasi positif beliau ini amatlah meruntun jiwa. SubhanaAllah! Allah mengurniakan beliau kekuatan untuk menulis pengalaman yang sedikit sebanyak dapat memberikan gambaran mengenai haji dan pelbagai informasi serta tips dari abah dan maknya..Sungguh kreatif dan santai penyampaiannya. Itulah daya tarikan buku ini! (I'm eyeing for his second book: Travelog Dakwah, i'll buy it nxt time, insyaAllah!)
Oops..got to get ready for class tomorrow..hehe
InsyaAllah saya akan menceritakan serba sedikit mengenai buku hebat ini next time..Mabruk Prof!!

No comments:

Post a Comment